A
Sligaziun
Soluziun pussibla:
Eu n'ha mal il vainter/il cheu/la rain/la membra, ...
Eu'm saint mal/ eu n'ha da render/eu sun tuot stuorn/stuorna, eu sun stanguel/stangla, ...
Eu m'ha fat/fatta mal.
Eu sun crodada e m'ha ruot üna chomma/ün bratsch/üna costa, ...
Eu nun ha durmi bain, perquai ch'eu vaiva mangià/bavü massa bler / perquai ch'eu bad la glüna / perquai chi'd es massa cler/ massa blera canera/massa chod, ...
Erklärung
Ils students notan sül barometer il stadi actual da lur bainesser cullas cifras dad 1-3 (per las dumondas). Lura stan els sü e fan ün gir tras la stanza da scoula. A mincha constudenta o constudent ch'els inscuntran dumondan els, co chi giaja cun els e dan svess sclerimaint davart lur sandà, sch'els vegnan dumandats.
In üna seguonda runda fan ils students duos ulteriuras dumondas, nempe:
• | Co hast durmi? |
• | Co at saintast tü hoz? |
Sch'üna persuna respuonda ch'ella nu's sainta bain, dumonda il student, perche cha quai saja uschè. Il constudent pertoc/la constudenta pertocca po lura quintar (sch'el/ella voul), ingio chi fa mal e che chi'd es il problem.
Per garantir üna comunicaziun fluida po la magistra notar varsaquantas frasas vi da la tabla, per exaimpel:
Eu'm saint bain.
Eu nu'm saint bain, perquai cha ...
Eu nun ha durmi bain, perquai cha ...
Eu n'ha uschè mal il cheu, il vainter, la gula, ...
In classa vegnan lura ramassats ils mals e las expressiuns chi's douvra per exprimer, schi nu's sta bain. E sco punt al prossem exercizi po la magistra dumandar che chi's stopcha far, schi nu's sta propa na bain. (Soluziun: ir pro'l meidi).