A
Sligaziun
![]() |
LAVURDI
Ün lavurdi es ün di da lavur dürant l'eivna, dimena il lündeschdi, il mardi, il marcurdi, la gövgia o il venderdi.
![]() |
LAVURDI
Ün lavurdi es ün di da lavur dürant l'eivna, dimena il lündeschdi, il mardi, il marcurdi, la gövgia o il venderdi.
Sper il sport han las persunas amo termins illa firma, in scoula, pro'l meidi o pro'l daintist, termins da musica e chant, cun amis e collegas ed üna reuniun da classa.
tudestg | franzos | talian | engles | sursilvan |
Montag | lundi | lunedi | Monday | lündeschdi |
Dienstag | mardi | martedi | Thursday | mardi |
Mittwoch | mercredi | mercoledi | Wednesday | marcurdi |
Donnerstag | jeudi | giovedi | Tuesday | gövgia |
Freitag | vernderdi | venerdi | Friday | vernderdi |
Samstag | samedi | sabato | Saturday | sonda |
Sonntag | dimanche | domenica | Sunday | dumengia |
• | Ils dis da l'eivna in inglais, Thursday e Tuesday, sun gnüts sbarattats. |
• | Las linguas romanas as sumaglian fich, impustüt las expressiuns per mardi, gövgia, venderdi e dumengia sun fich sumgliaintas. Da tschella vart as sumaglian ils dis da l’eivna in tudais-ch ed inglais magara ferm, impustüt las expressiuns Freitag/Friday e Sonntag/Sunday. |
sterzas | her | hoz | daman | puschman |
gövgia | venderdi | sonda | dumengia | lündeschdi |
mardi | marcurdi | gövgia | venderdi | sonda |
lündeschdi | mardi | marcurdi | gövgia | venderdi |
Avant co cumanzar cul exercizi, sclerischa la magistra, scha'ls students han inclet ils seguaints pleds: sterzas, her, hoz, daman, puschman. Ils students implischan lura la tabella culs dis da l'eivna correspundents.
La magistra nomna set students chi vegnan davantvart. Minchün dad els rapreschainta ün di da l'eivna, dimena lündeschdi, mardi, marcurdi, e.u.i.. Ils students as cumportan lura sco robots chi van per la stanza da scoula intuorn. Schi's splatta ad ün dals students sülla spadla dretta, repeta il student adüna il di da l'eivna ch'el rapreschainta ('lündeschdi, lündeschdi, lündeschdi, ...'). Per far cha'l student schmetta da repeter il di da l'eivna, esa da splattar sün sia spadla schnestra. Duos ulteriurs students survegnan in quella situaziun la lezcha da plazzar ils set students in üna lingia tenor la dretta successiun dals dis da l'eivna. Ils robots stan salda, subit chi's tocca aint lur cheu.
Ils students implischan lur agen plan da l'eivna (model da copchar) cun activitats e termins. In duos fan els dumondas ün a l'oter e dan respostas a quellas. Per finir as poja discuter las seguaintas dumondas in classa:
• | Che activitats sun regularas e tuornan minch'eivna? |
• | Che termins sun agreabels, chenüns dischagreabels? |
• | Che di da l'eivna es il plü cumadaivel / il plü stantus? |
• | Che di es vos di da l'eivna predilet? Perche güsta quel? |
• | Vais vus plü jent ils lavurdis o las fins d'eivna? Argumantai. |