Sgnoccas davart il mintgadi en scola
B
Sligaziun
Bedeutung | |
Jeu hai dau giu in fegl vit. | leeres Blatt |
Per damaun stueis vus emprender igl inagain. | Einmaleins |
En stanza da scola va tut sutsu. | drunter und drüber |
El pren cun el il cherli che fa la pli gronda canera. | den grössten Lärm |
«El ha dapi onns tgau blut!» | eine Glatze |
Paul scutina ell'ureglia a siu vischin. | flüstert ins Ohr |
«Las uras denteren ein empau lungurusas.» | langweilig |
C
Sligaziun
1. | der Nachbar – il vischin |
2. | die Seite (Buch) – la pagina |
3. | das Zeugnis – igl attestat |
4. | Der Schulleiter – il meinascola |
5. | lernen – emprender |
6. | die Tafel – la tabla |
7. | die Rechnung – il quen |
8. | lösen – sligiar |
9. | sie erklärt – ella declara |
10. | die Hausaufgaben – ils pensums da casa |
11. | das Ergebnis – il resultat |
12. | das Schulzimmer – la stanza da scola |
13. | die Klasse – la classa |
14. | die Lehrerin – la scolasta |
15. | der Schüler – il scolar |
16. | die Pause – la pausa |
Lösung: Va Tim bugen a scola?
Erklärung
Ils students legian las sgnoccas, enqueran ils plaids e scrivan ils bustabs da sligiaziun sillas lingias. La damonda da sligiaziun (Va Tim bugen a scola?) sereferescha ad ina dallas sgnoccas sura. La scolasta sclarescha la capientscha dallas sgnoccas e da singuls plaids.
Silsuenter tschenta ella las suandontas damondas alla classa:
• |
Va Tim bugen a scola (damonda da sligiaziun)? Risposta: na |
• |
Tgei ha Tim bugen? Risposta: ir en scola/turnar da scola (il viadi) |
• |
Tgei ha Tim buc bugen? Risposta: las uras ch’el ha instrucziun |
Silsuenter sa la scolasta tschentar als students damondas persunalas davart la scola. Ils students che san mintgamai rispunder alla damonda cun 'jeu' stattan sin peis.
Zusatzaufgaben
E
Sligaziun
Lehrer und Lehrerinnen tun nichts und bekommen viel Geld. |
Scolasts e scolastas fan nuot e survegnan bia daners. |
Lehrer und Lehrerinnen haben ein schönes Leben. |
Scolasts e scolastas han ina biala veta. |
Lehrer und Lehrerinnen haben oft frei. |
Scolasts e scolastas han savens liber. |
Lehrer und Lehrerinnen haben immer recht. |
Scolasts e scolastas han adina raschun. |
F
Erklärung
La scolasta sa dumandar:
• |
Tgei manegeis vus dallas pretensiuns da Carla e Pierin el pensum E? Constattan ellas? |
• |
Tgi da vus fuss era bugen scolast/scolasta? |
• |
Daco (buc)? |
Per levgiar l'argumentaziun als students sa la scolasta formular construcziuns d'exempel che gidan ils students da s'exprimer. Ils exempels san aunc vegnir cumpletai.
G
Erklärung
La scolasta fuorma pèrs e reparta a mintga pèr in sketch (models da copiar). Ils students exerciteschan pass per pass da leger e giugar il sketch. Silsuenter presenta mintga pèr il sketch. Suenter mintga sketch controllescha la scolasta la capientscha dil cuntegn dallas sgnoccas. Han ils auters students buc aunc capiu la pointa, gioga il pèr aunc ina ga il sketch. Cun agid da mimica e gestica san els accentuar certas passaschas per levgiar la capientscha alla classa. Capeschan singuls students suenter treis producziuns aunc adina buca la pointa, san certs plaids vegnir sclari en classa.
Alla fin sa la scolasta dumandar:
• | Tgi ha giugau il meglier il sketch? |
• | Veis vus bugen sgnoccas? Daco (buc)? |
• | Enconuschis vus bia sgnoccas? |
• | Tgi sa raquintar bein sgnoccas? |
• | Tgei drova ei per saver raquintar bein sgnoccas? |
Sco pensum da casa san ils students empruar da formular lur sgnocca preferida per romontsch e silsuenter presentar quella en classa.