WORK IN PROGRESS

Vizs davart il minchadi in scoula

A

B

Sligaziun

  Bedeutung
Eu n'ha dat giò ün fögl vöd. ein leeres Blatt
Sün daman stuvais vus imprender l'amulain. das Einmaleins
In stanza da scoula va tuot suotsura. drunter und drüber
El piglia cun sai il compel chi fa la plü gronda canera. den grössten Lärm
«El ha nempe daspö ons üna bluotta!»  eine Glatze
Paul scutta ill'uraglia a seis vaschin: flüstert ins Ohr
«Las uras tanteraint sun magara lungurusas langweilig

C

Sligaziun

1. der Nachbar – il vischin

2. die Seite (Buch) – la pagina

3. das Zeugnis – l'attestat

4. der Schulleiter – il mainascoula

5. lernen – imprender

6. er meint – el manaja

7. sie erklärt – ella declera

8. die Rechnung – il quint

9. das Ergebnis – il resultat

10. die Hausaufgaben – las lezchas da scoula

11. das Schulzimmer – la stanza da scoula

12. die Klasse – la classa

13. der Schüler – il scolar

14. die Rechnung lösen – far oura il quint

15. die Glatze – la bluotta

16. die Lehrerin – la magistra

 

Lösung: Va Tim jent a scoula?

Erklärung

Ils students legian ils vizs, tscherchan ils pleds e scrivan ils custabs da soluziun süllas lingias. La dumonda da soluziun (Va Tim jent a scoula?) as referischa ad ün dals vizs survart. La magistra s'atschertescha cha'ls students hajan inclet ils vizs e'ls singuls pleds. Lura fa ella las seguaintas dumondas a la classa:

Va Tim jent a scoula (dumonda da soluziun)?

Resposta: na

Che fa Tim jent?

Resposta: il viadi a scoula e darcheu inavo a chasa

Che nun ha Tim jent? 

Resposta: las uras tanteraint, dimena quellas ch'el ha scoula

 

Lura po la magistra far als students dumondas persunalas in connex culla scoula. Ils students chi pon respuonder cun 'eu' ad üna dumonda, stan sü.

Zusatzaufgaben

Witze
Witze - Lösung

E

Sligaziun

Lehrer und Lehrerinnen tun nichts und bekommen viel Geld. 

Magisters u magistras fan nöglia e survegnan blers raps. 

Lehrer und Lehrerinnen haben ein schönes Leben. 

Magisters e magistras han üna bella vita. 

Lehrer und Lehrerinnen haben oft frei. 

Magisters e magistras han suvent liber. 

Lehrer und Lehrerinnen haben immer recht. 

Magisters e magistras han adüna radschun. 

F

Erklärung

La magistra po dumandar:

Che dschais vus da las pretaisas da Carla e Pierin illa lezcha E? Tuornan quellas?
Chi da vus fess eir jent da magister/magistra?
Perche (na)?

 

Per facilitar als students da respuonder a las dumondas, po la magistra formular frasas d'exaimpel chi tils güdan a s'exprimer in merit. Ils exaimpels pon amo gnir cumplettats.

Eu fess jent da magister/magistra, perquai che ... Eu nu less far da magister/magistra, perquai che ...
eu n'ha jent ad uffants. eu nu stun jent aint il center.
eu güd jent ad oters/otras.  eu nu lavur jent cun uffants.
eu organisesch jent chosas. eu nun ha blera pazienza.
eu cumond jent las festas. magisters e magistras ston adüna schoglier problems.
eu sa muossar bain chosas ad oters/otras.  magisters e magistras ston adüna esser preschaints.
magisters e magistras han suvent vacanzas. magisters e magistras han blera lavur.
magisters e magistras han üna buna paja. magisters e magistras han blera respunsabiltà.
magisters e magistras han üna lavur creativa. magisters e magistras ston adüna esser ün bun exaimpel. 
magisters e magistras han üna lavur variada. magisters e magistras nu pon far liber, cur chi vöglian.

G

Erklärung

La magistra fuorma pêrs e scumparta a mincha pêr ün sketsch (model da copchar). Ils students exerciteschan pass per pass a leger e giovar il sketsch. Lura preschainta mincha pêr il sketsch. Davo mincha sketsch controlla la magistra, scha'ls students han inclet il cuntgnü e la pointa dals sketschs. Scha quai nun es il cas, giova il pêr amo üna jada il sketsch. Cun agüd da mimica e gests pon ils pêrs accentuar tschertas parts dal sketsch per facilitar l'incletta a la classa. Scha singuls students nun inclegian davo trais producziuns amo adüna na la pointa, pon gnir sclerits tscherts pleds in classa.

 

A la fin po la magistra dumandar:

Chi ha giovà il meglder ils sketschs?
Vais vus jent vizs? Perche (na)?
Cugnuschais vus blers vizs?
Chi sa quintar bain vizs?
Che voula per quintar bain vizs?

 

Sco lezcha da chasa pon ils students provar da formular lur vizs predilets in rumantsch e lura preschantar quels a la classa.

Kopiervorlagen

Texte Sketche